Publicat pe

Consumul de vin reduce riscul aparitiei diabetului? (studiu)

 

Vinul a fost asociat în mai multe studii cu un risc redus de apariție a diabetului de tip 2 și a problemelor legate de sănătate. Acum, un grup de cercetători a găsit alte dovezi, sugerând că, in functie de frecvența consumului de alcool, poti determina dacă obțineți beneficii optime de protecție împotriva acestei boli.

Anumite studii au constatat deja ca riscul de diabet zaharat a fost mai scazut in randul celor cu un aport usor pana la moderat in comparatie cu nondrinkers si cei cu un aport crescut, Janne Tolstrup, care a condus echipa de cercetare de la Universitatea din Danemarca de Sud Institutul de Sănătate Publică, declarand pentru Wine Spectator într-un e-mail. „Ne-am propus să testam dacă tiparul consumului de alcool, măsurat în frecvență, au jucat un rol în această asociere.”

Studiul, publicat în Diabetologia, revista de cercetare a diabetului zaharat, a folosit date din Studiul danez de examinare a sănătății, un sondaj din 2007 privind dieta, obiceiurile de fumat, consumul de alcool și activitatea fizică a adulților danezi. Din date, cercetătorii au identificat 70.551 de participanți fără diabet zaharat (28.704 bărbați și 41.847 femei) și au urmărit starea de sanatate si imbolnavirile pe care le-au raportat pe parcursul a cinci ani.

Până la sfârșitul studiului în 2012, 859 dintre bărbați și 887 dintre femei au dezvoltat diabet. Cercetătorii au constatat că cei care au cel mai scăzut risc pentru diabet au fost cei care au băut moderat – iar pentru femei – niveluri ușor mai ridicate: 14 consumuri pe săptămână pentru bărbați și 9 pe săptămână pentru femei. (Nutritionistii americani clasifică consumul moderat de băuturi astfel: nu mai mult de două băuturi pe zi pentru bărbați și nu mai mult de o băutură pe zi pentru femei.)

Dar nu era vorba numai de suma pe săptămână care părea că a făcut o diferență; cei care și-au extins consumul în trei sau patru zile pe săptămână au prezentat un risc semnificativ mai scăzut de diabet, în comparație cu bărbații și femeile care au băut aceeași cantitate pe parcursul a mai multor zile sau mai puține. Cu toate acestea, Tolstrup avertizează împotriva modificării consumului de alcool sau a frecvenței, din cauza acestui studiu. Rezultatele noastre nu pot fi folosite pentru a oferi sfaturi pacientilor sau oricui altcineva, a spus ea. Ne concentram pe o singura boala-diabet zaharat- si alcoolul este asociat cu un risc crescut de multe, multe boli. În plus față de cât de des consumau persoanele, studiul analiza, de asemenea, tipul de alcool pe care l-au băut.

Consumul moderat de vin, în special, a fost asociat cu un risc considerabil mai mic atât pentru bărbați, cât și pentru femei, în comparație cu absența sau consumul rar. În textul studiului, cercetătorii speculează că acest lucru se datorează proprietăților de echilibrare a zahărului din sânge ale polifenolilor din vinul roșu. Cu toate acestea, acesta este un subiect de studiu ulterior. Rezultatele pentru bere și băuturi spirtoase au fost mai puțin concludente. Berea pare să diminueze riscul numai pentru bărbați, iar consumul de băuturi spirtoase frecvente nu indică o asociere pentru riscul de diabet la bărbați, ci un risc mai ridicat al diabetului zaharat pentru femei. Această diferență între rezultate ar putea fi redusă la date limitate: 70% din consumul de alcool consumat de femei în studiu au fost vinuri și foarte puțini participanți, bărbați sau femei, au raportat consumul unei cantități semnificative de băuturi spirtoase.

O limitare mai flagrantă a acestui studiu este totuși faptul că nu face distincția între diabetul zaharat de tip 1, care este indispensabil indiferent de alegerea stilului de viață și diabetul de tip 2, care poate fi adesea evitat cu o viață sănătoasă. Desi cercetatorii au fost increzatori ca majoritatea persoanelor din studiu care au dezvoltat diabet zaharat intr-adevar a avut tip 2 (din moment ce tipul 1 este de obicei diagnosticat in timpul copilariei), este inca posibil ca unii indivizi au avut ultima, ceea ce ar fi putut schimba rezultatele. Cu toate acestea, studiul oferă rezultate pozitive pentru băutorul moderat de vin.

Deși, evident, nu ar trebui să vă bazați pe sticla de zi cu zi (sau două) de vin pentru a vă rezolva problemele de sănătate, a avea câteva pahare de vin răspândite pe parcursul săptămânii și mentinand si alte obiceiuri sănătoase, ar putea ajuta la menținerea la distanta a diabetului zaharat.

 

Cu alte cuvinte, putem reinterpreta putin expresia “an apple a day keeps the doctor away” (un mar pe zi tine doctorul la distanta), in “a wine a day keeps the doctor away” (un pahar de vin pe zi tine doctorul la distanta).

Consumati responsabil.

Sursa: www.winespectator.com

Sursa foto: Pinterest

Publicat pe

A revenit „eticheta rosie” pe Rafinat.ro

Cunoscut pe piata ca „eticheta rosie”, Cabernetul Sauvignon de Oprisor nu mai are nevoie de nicio introducere, el fiind deja pe lista consumatorilor care prefera un vin rosu fructat. Desi nu este usor sa te remarci intre atatea soiuri de Cabernet, desi pentru a fi savurat in toata splendoarea sa, un cabernet trebuie lasat sa creasca, sa se faca mare si sa fie consumat putin mai tarziu, oenologii de la Oprisor au reusit sa gaseasca reteta succesului cu acest produs si sa poata fi savurat cu succes de tanar. Insa este clar ca, fiind un Cabernet, cei castigati sunt cei care se trezesc mai tarziu sau il uita pe vreun raft si il descopera in vreo doi ani, cand este suficient de matur ca sa poata fi scos la o conversatie intre adulti.

Cabernet Sauvignon-ul de la Oprişor spune mai mult despre aşezare decât se poate reda în cuvinte. Aduce laolaltă zile de blestem, de ger şi caniculă, cu zile în care niciun om cu mintea întreagă nu ar părăsi Oprişorul. Tumultuos, ardent, bogat, inteligent, convingător, învăluitor, parfumat precum un colţ de Rai şi săţios cât îi stă bine „vinului de înţelepciune”, aura acestui Cabernet de autor nu-l depărtează de pecetea pusă unui vin de terroir. Este haina pe care şi-o îmbracă Oprişorul când iese în lume.

„Eticheta rosie” este atat de cautat de cunoscatori incat se epuizeaza inainte de vreme. Recolta de 2015 tocmai ne-a facut cadou o editie limitata de 22.000 de sticle.

Deja disponibile pe Rafinat.ro va invitam sa le savurati. Grabiti-va, mai sunt 21.999, 21.998, 21.997…

Publicat pe

Tirbusonul: istorie si creativitate

 

Chiar daca il folosim, unii zilnic, altii ocazional, tirbusonul nu lipseste din nicio casa, fie ca acolo locuiesc sau nu pasionati sau bautori de vin. Cum o sticla de bere o mai deschizi si fara desfacator, sa scoti dopul unei sticle de vin nu este tocmai usor daca nu ai tirbuson.

Daca mergem putin si cautam in istorie, inventatorul tirbușonului nu este cunoscut, dar primele înscrieri apar în Anglia în anul 1676 când John Worlidge vorbește în cartea sa „Treatise on Cider” despre un obiect care extrage dopul din sticlele de vin. In 1795 Samuel Henshall a patentat pentru prima oara tirbușonul, conceput cu scopul de a deschide o sticla cu dop de pluta incorporat, si care s-a nascut initial ca si copie a unei unelte de curatare a pustii cu praf de pusca.

 

 

În forma sa tradițională, un tirbușon este pur și simplu un șurub de oțel atașat la un mâner perpendicular, din lemn sau alt material. Utilizatorul strânge mânerul și înșurubează punctul metalic în plută, până când spirala este încorporată ferm, apoi o tragere verticală a tirbușorului scoate dopul din flacon. Mânerul tirbușorului permite o aderență comandantă pentru a ușura îndepărtarea plută.

Mai jos vom vedea cateva modele clasice de tirbuson.

 

TIRBUSONUL CU ARIPI

Inventat initial în 1939, tirbușonul cu aripi, uneori numit tirbușon fluture sau tirbușon înger, are două pârghii, unul pe fiecare parte a spiralei. Pe măsură ce spirala este insurubata în plută, pârghiile se ridica. Împingerea pârghiilor trage dopul din sticlă dintr-o singură mișcare lina. Designul cel mai comun are un rack și un pinion care leagă pârghiile de corp, acest design este deosebit de popular în uz casnic.

CUTITUL SOMELIERULUI

Prietenul chelnerului sau „cheia vinului” este un tirbușon cu corpul pliabil, similar cu un briceag. A fost conceput de germanul Karl Wienke în 1882 și patentat în Germania, Anglia și America. Un braț se extinde pentru a se sprijini pe buza flaconului pentru a se forma pârghia atunci când se scoate dopul de pluta. Unele cuțite de sommelier au doi pași pe pârghie și adesea și un deschizător de sticle. O lamă de cuțit cu articulație mică este așezată în capătul mânerului pentru a fi utilizat la tăierea foliei care înfășoară gâtul mai multor sticle de vin. Un tirbușon de acest tip poate fi folosit mai repede (și cu mai mult „spectacol”) decât un tirbușon de tip aripă.

TIRBUSONUL CU DINTI GEMENI (TWIN-PRONG CORK PULLER)

Denumit si „prietenul majordomului” sau”Ah-So”, dispozitivul de împingere a dopului, cu doi dinti poate extrage un dop, fără să-l deterioreze, pentru a permite prelevarea probelor înainte de a reintroduce dopul. Opritorul este îndepărtat prin împingerea vârfurilor între plută și gâtul sticlei și răsucirea dopului din sticlă. Înlocuirea opritorului implică luarea între cele două vârfuri, apoi răsucirea în sticlă și scoaterea vârfurilor.

TIRBUSONUL LEVIER

Tirbusonul levier sau „iepure” este acționat utilizând o pereche de mânere care sunt folosite pentru a prinde gâtul sticlei și o pârghie care este pur și simplu apăsată pentru a răsuci șurubul în dop, apoi se ridică pentru a extrage pluta. Eliminarea dopului de pe dispozitiv se face printr-o acțiune similară de presare / ridicare. Acest stil de tirbușon este mult mai voluminos, de obicei mult mai scump decât alte stiluri, dar este mult mai rapid.

TIRBUSONUL FIX

Acestea au fost inventate la sfârșitul anilor 1800 pentru a fi utilizate în case, baruri de hotel și restaurante într-o epocă în care toate sticlele erau inchise cu dopuri. Ele sunt înșurubate sau fixate la tejghele sau pe pereți. Când berea a început să fie vândută în sticle, localurile aveau nevoie de o cale rapidă de a le deschide. Cele mai multe tirbușoane au fost concepute pentru a deschide sticle de bere cu dopuri scurte. Cele moderne sunt făcute pentru dopuri de vinuri mai lungi.

Una dintre cele mai impresionante colectii de tirbusoane pe care am intalnit-o a fost la muzeul vinului de la Crama Gerovassiliou din Grecia. Acolo din pasiunea proprietarului s-au strans mii de exemplare, care mai de care mai interesant, unele extrem de rare si cu modele unice. Daca veti merge, veti afla povesti pline de umor si informatii extrem de interesante.

 

Astazi ne oprim aici si speram ca v-am deschis curiozitatea pentru acest subiect. Vom reveni curand cu alte informatii interesante legate de acest subiect, cu modele traznite si istorii legate de aceste obiecte nelipsite din casele noastre inca din secolul XVII.

Pana la urmatorul post legat de tirbusoane, va puteti pregati sticlele. Rafinat.ro va asteapta cu peste 1000 de produse.

Sursa: Wikipedia
Sursa foto: Pinterest, Gerovassiliou
Publicat pe

Dintr-un soi de struguri, multe feluri de vin Sangiovese.

Ah Toscana! Mi-a ramas o parte din suflet acolo. Este un loc in care trebuie sa revii tot timpul sa iti vizitezi acea parte din suflet.

Cand vorbim de vinurile Toscane, Sangiovese este rege. Cel putin asa spun specialistii. Desi soiul este cultivat in multe zone ale acestei regiuni, asta nu inseamna ca toate vinurile rosii toscane au acelasi gust. Cum am mai discutat deja, gustul este influentat de terroir, clima, traditie, amestecul, metodele de invechire, toate influenteaza vinurile Sangiovese, ducând la explorări nesfârșite pentru iubitorii de Sangio.

Desi impartaseste anumite similaritati cu celalalt nobil italian, Nebbiolo, Sangiovese prezinta unele caracteristici distincte. Indiferent de locul în care sunt îmbuteliate, toate vinurile fabricate din Sangiovese vor avea unele, dacă nu toate, aceste calități. Ca aroma, Sangiovese este definit de fructele roșii coapte și roșii, în special de vișine; ierburi aromate cum ar fi fenicul, rozmarinul și cimbrul; alte note non-fructe precum roșiile, fierul și balsamul; si mineralul de argilă sau rocă închisă. Din punct de vedere structural, poate fi oriunde de la mediu la corp plin, dar are întotdeauna aciditate înaltă.

Si de aici poate incepe jocul. Iar cei mai importanti jucatori sunt:

CHIANTI DOCC

Chianti este cea mai mare și cea mai cunoscută regiune viticolă dominantă din Sangiovese, dar stilurile sale sunt diverse. Deși acoperă aproximativ o treime din Toscana, care se suprapune mai multor alte faimoase regiuni bazate pe Sangiovese, cea mai mare parte a Chianti se află în partea de nord a Toscanei. Ca urmare, acesta tinde să prezinte mai multă aciditate caracteristică Sangiovese și mai puțin din corpul său. Chianti trebuie să fie întotdeauna făcut cu cel puțin 70% Sangiovese, dar stilurile pot varia, de la mediu și proaspăt până la dens și maturat in stejar. Majoritatea sunt produse pentru a fi consumate de tanar, Chianti nefiind potrivit pentru invechire.

CHIANTI CLASSICO DOCC

Chianti Classico, teoretic una din subregiunile Chianti, are denumirile sale de origine controlata si o identitate puternica. Granitele regiunii acoperă inima istorică a Chianti și, în general, există un nivel mai consistent al calității în cadrul Chianti Classico. Comparativ cu media Chianti, Chianti Classico are un potențial mai mare de a îmbătrâni și poate avea o calitate la fel de inalta ca si Brunello di Montalcino. Chianti Classico trebuie să aibă, de asemenea, o proporție mai mare de Sangiovese în vinurile sale : 80% la minim.

 

BRUNELLO DI MONTALCINO

La sud de Siena se află regiunea care produce în mod tipic vinurile Sangiovese de cea mai bună calitate si cea mai lunga viata. Regiunea Montalcino acoperă o zonă care are în prezent aceeași dimensiune ca vecinul Montepulciano dar cele mai bune podgorii sunt situate pe dealuri, în special cele care înconjoară orașul Montalcino. Solurile Galestro domină aceste podgorii mai înalte, în timp ce podgoriile cu un nivel inferior au, în general, mai mult lut in mixt cu sedimente marine.

Brunello, clona lui Sangiovese, care inseamna „micul intunecat” trebuie să cuprindă 100% din cele două nume principale ale Montalcino, ambele acoperind aceeași zonă: Brunello di Montalcino DOCC și Rosso di Montalcino DOC.

Formula pentru Brunello di Montalcino DOCG a fost creată în anii 1860 de către Biondi-Santi, dar până în anii 1980, denumirea a început să câștige o recunoaștere pe scară largă. În general, Brunello di Montalcino este adesea asemănat cu stilul Barolo și, în general, este considerat a fi regiunea cheie a Italiei centrale. Deoarece Brunello di Montalcino poate fi atât de agresiv în tinerete, are cele mai lungi cerințe de îmbătrânire dintre toate regiunile Sangiovese din Toscana: patru ani pentru normale și cinci ani pentru Reserva, cu doi ani în stejar pentru ambele categorii.

Rosso di Montalcino DOC servește ca un fel de „Baby Brunello”, acoperind aceeasi zona ca si Brunello di Montalcino. Cu toate acestea, vinurile Rosso di Montalcino sunt adesea fabricate din viță de vie tanara, mai putin potrivita pentru indraznetul Brunello di Montalcino și au cerințe mai scurte de îmbătrânire: doar un an, cu șase luni în butoi de stejar. Acest lucru permite, în mod esențial, viticultorilor să utilizeze vinurile lor mai tinere și să faca profituri din vinurile Rosso în timp ce Brunello imbatraneste in stejar.

Acestea fiind spuse, unele Rosso di Montalcino – în special cele ale producătorilor de top – au atat calitatea, corpul,  cat si structura fratelui mai mare Brunello, combinate cu o intensitate crescuta de fructe si prospetime.

VINO NOBILE DI MONTEPULCIANO DOCC

Doriti o dovada despre cat de confuz poate fi vinul italian? Luați în considerare principalul vin roșu de la Vino Nobile di Montepulciano. Complet fără legătură cu strugurii Montepulciano, Vino Nobile di Montepulciano este, de fapt, făcut cu Sangiovese. Numele său se referă la locația sa: Vino Nobile di Montepulciano trebuie să fie făcut din struguri Sangiovese cultivati pe dealurile din jurul orașului Montepulciano. Clona locală este Prugnolo Gentile și trebuie să reprezinte cel puțin 70% din vin.

Vino Nobile di Montepulciano trebuie să fie invechit cel putin 2 ani (3 ani pentru reserva), incluzand 12 până la 24 de luni în stejar. Tradiția aici este de a îmbătrâni vinurile în butoaie vechi mari, mai degrabă decât în ​​noul stejar francez, dar există întotdeauna excepții. În general, totuși, vinurile Vino Nobile di Montepulciano pot varia ca stil de vinuri de zi cu zi, ușor de băut, cu o complexitate mai mare decât cea medie Chianti, la sticle bogate, structurate mai asemănătoare cu Brunello di Montalcino.

CARMIGNANO DOCC

Situat la vest de Florența, pe colinele Montalbano, regiunea mică Carmignano se suprapune cu o subregiune din Chianti numită Montalbano, dar vinurile de origine controlata si trepte de calitate sunt semnificativ diferite. Chiar dacă vinurile Carmignano și Chianti Montalbano se bazează pe vinurile Sangiovese, vinurile Carmignano trebuie să cuprindă între 10 și 20% din Cabernet Sauvignon și Cabernet Franc în produsul finit, împreună cu cel puțin 50% Sangiovese. Acest lucru se datorează faptului că Carmignano a fost de fapt o pepinieră de struguri în anii 1700, aducând plantații Cabernet în viile sale.

Carmignano este în general produs din Sangiovese plantat în partea de est a dealurilor Montalbano, zona mai putin calcaroasa și produce o versiune mai intensă a strugurilor. Prin urmare, în timp ce Carmignano tinde să fie consumat ca si Chianti are de asemenea și fructe mai întunecate și mai multă structură. Vinurile Carmignano trebuiesc invechite minumum 18 luni Carmignano este în general făcută din Sangiovese plantate în partea de est a dealurilor Montalbano, care are mai puțin gresie și produce o versiune mai intensă a strugurilor. Prin urmare, în timp ce Carmignano tinde să fie băutură ca Chianti, are și fructe mai întunecate și mai multă structură. Vinurile Carmignano trebuie să aibă o vârstă de aproximativ 18 luni, cu opt luni în stejar sau castan. Versiunile Riserva trebuie să fie maturate timp de trei ani, cu 12 luni în lemn.

MORELLINO DI SCANSANO DOCC

Situat la sud-vest de Montalcino, aproape de linia de coastă tiraneană, Morellino di Sansano este zona principală Sangiovese din regiunea Maremma din sudul Toscanei. Întreaga Maremma a fost de fapt mlaștină până când a fost drenată în anii 1930, astfel încât, în timp ce există dealuri în Morellino di Scansano, acestea sunt mai blânde și au un climat influențat de Marea Mediterană.

Aici, Sangiovese este cunoscut sub numele de „Morellino”, de unde și numele regiunii; ca si Montalcino, se traduce cu „micul intunecat”. Morellino este mai plin și mai suculent, aciditatea fiindu-i înmuiată de fructele de cireș de culoare închisă. În ciuda faptului că este cel mai sudic vin DOCC toscan bazat pe Sangiovese, vinurile Morellino au note complexe de degustare dincolo de fructele bogate. Acestea mențin prospețimea și sunt potrivite pentru consumul tanar, după cum reiese din reglementări care permit ca Morellino să fie imbuteliat la doar șase luni după recoltare. Versiunile Reserva prezintă mai multă structură și adâncime și trebuie să fie maturate cu cel puțin doi ani înainte de imbuteliere.

Nu e usor sa planifici o vacanta in Toscana, dar daca ai ramas fara vin sau doresti sa degusti ceva nou, poti sa stingi dorul de vin italienesc cu o multitudine de produse pe care le vei gasi pe Rafinat.ro

Sursa:www.vinepair.com

Sursa foto: Pinterest

Publicat pe

Top 10 Blog-uri despre vin – sau ce citim si cum ne cultivam?

Vorbeam zilele trecute cu o persoana extrem de activa pe piata vinurilor din Romania, inca din 1991 si ne marturiseam unul altuia dezamagirea ca, desi apar din ce in ce mai multi pasionati de vin, in continuare piata romaneasca este dominata la nivel national de bautorii de bere si de consumatorii de bautura ieftina si de o calitate indoielnica.

Dar cum facem ca oamenii sa invete ce si cum sa consume, chiar daca nu detin un venit lunar considerabil pe care sa il investeasca in vinuri de calitate? Parerea lui este ca educatia vine de acasa, la masa de pranz/seara cand se aduna familia, copilul isi observa parintii care consuma produse de calitate si de mic va invata si sa asocieze vinul cu o anumita mancare si sa consume vin la masa.

Parerea mea este ca in prea putine familii se intampla asta si ca va fi foarte greu sa schimbi mentalitati la nivel national, familii care au deja un obicei de consum care nu contine vin.

Dar amandoi am fost de acord ca este important sa incerci, sa degusti si sa te informezi despre fiecare vin pe care il consumi.

Asa ca astazi vom incerca sa va aducem in atentie cateva bloguri clasificate de www.foodandwine.com drept cele mai bune in domeniu.

Vinography

Vinography.com

Alder Yarrow este un consultant high-tech și un vinificator „tocilar” din San Francisco , care administrează Vinography, probabil cel mai popular și mai cuprinzător blog de vinuri de pe Web. Ca mulți bloggeri, el este obsedat de ceea ce el numește a doua carieră. „În loc să mă uit la televizor, am blog,” spune el. „Cred că povestea despre un vin îi ajută să-l înlăture de pe piedestalul unde se afla, unde tot ce știm despre el este prețul”. În plus față de cronicile lui despre vin Vinography include recenziile sale despre restaurante. De exemplu, el se zbate cu salata de rață și gutui, cu ravioli – și, da, cu lista de vinuri – la Quince din San Francisco. De asemenea, oferă legături către articole din reviste, ziare și alte bloguri.

The Wine Importer

JoeDressner.com

Joe Dressner este co-proprietarul Louis / Dressner Selections, importator american de vin specializat in producatori mici, in special vinuri franceze, nume extrem de apreciate precum Bernard Baudry si Didier Barrouillet. Când nu călătorește lumea în scop de afaceri, el publică unul dintre cele mai puțin pretențioase bloguri.

Este înțelept și deschis, ca într-un post despre starea de degustare a vinului: „Vinul nu este un motor pentru egomanie, laudarosenie și auto-promovare. Toți cei mai buni” degustători „pe care îi știu sunt capabili să-și scufunde ego-ul și să înțeleagă ce este în sticlă”.

Blogul lui Jamie Goode

WineAnorak.com

Jamie Goode, un britanic, scrie pentru mai multe reviste de vinuri englezești bine cunoscute și administreaza site-ul Wine Anorak, care oferă articole excelente despre călătoriile pentru vin, vinificatori și degustări de vinuri. El își pastreaza scrierile mai neobisnuite pentru blogul său, în care este recunoscător cu privire la viața de zi cu zi a unui profesionist al vinului. „Am avut o crestere uriasa a numarului de probe care aterizeaza la usa lui  Goode. Nu este ca e ceva in neregula cu mostrele, mai degraba, problema este ca vei ajunge sa te concentrezi pe o populatie clandestina de vinuri – cea pe care oamenii bajbaie cu nerabdare”.

Blogul lui DrVino

DrVino.com

Dr. Vino, a.k.a. Tyler Colman, este într-adevăr doctor – și-a scris disertația pentru doctorat la Universitatea Northwestern despre economia politică a industriei vinicole din Franța și Statele Unite. După ce a predat știința politică timp de doi ani, s-a stabilit în scrierea și educarea vinului cu normă întreagă. Pe blogul său Colman explorează inteligent intersecția dintre vin, politică și afaceri. De exemplu, el a explicat recent – în termeni clari și convingători – cum cauza Costco în fața instanței federale din Seattle ar putea duce la o dezmembrare și mai mare a sistemului de distribuție a vinurilor pe trei niveluri, decât decizia recentă a Curții Supreme privind transportul interstatal de vin.

Veritas în Vino

AliceFeiring.com

Editorul de vinuri și călătorii pentru revista Time, Alice Feiring folosește blogul ei pentru a-și împărtăși gândurile despre tot, de la vinificația biodinamică până la imperecherea anumitor loturi in Burgundia. În declarația ei despre misiunea sa, scrie: „Il caut pe Leon Trotsky, Philip Roths, Chaucers și Edith Whartons din lumea vinului. Vreau ca vinurile mele să spună o poveste bună, vreau să spunaadevărul, chiar dacă ne certăm „.

VinoCibo.com

VinCibo.com

Deși Craig Camp, fost importator de vinuri italiene, s-a mutat recent din Italia în Oregon pentru un loc de muncă la Anne Amie Vineyards, el continuă să păstreze blogul cel mai profund și mai informat despre vinul italian. Este plin de profiluri utile de producători și de note de degustare, care citează etichete mai puțin cunoscute precum Fattoria Zerbina din Romagna. El scrie și despre restaurante, asemănătoare cu Boccondivino din Milano într-un muzeu, încheind vesel: „Îmi place arta”.

Degustarea vinului si Podgoriile din Franța

WineTerroirs.com

Fotograful francez Bertrand Celce călătorește pe traseele vinului țării sale și înregistrează întâlnirile sale atât în imagini vii, cât și într-o limbă engleza fragmentată cu vinificatorii pe care îi întâlnește pe drum. De exemplu, profilul Junko Arai, un importator de vin japonez care a început recent producția de vin în Loire, descrie eforturile sale de a obține statutul de denumire pentru produsele sale de îmbuteliere. Celce oferă, de asemenea, informații despre absolut orice, de la dopuri la cele mai bune baruri de vin din Paris, atât legendare (venerabila Caves Legrand) cât și vecinul(Le Verre à Pied).

 

Si cu voia dumneavoastra, incheiem aici topul celor de la Food&Wine si contribuim la acest top cu 3 bloguri care mie imi plac mult:

 

Berry Bros. & Rudd Wine Blog

BBR.com

Berry Bros. & Rudd comerciantul de bauturi infiintat in secolul XVII in Londra,  furnizor al familiei regale inca de pe vremea regelui George al III-lea, cu clienți istorici care ii includ pe lordul Byron, William Pitt cel Tânăr și Aga Khan.

Considerat cel mai bun blog din industria vinului in 2015, oferind știri și opinii de la Maeștrii de Vin și cei cu degetul pe pulsul lumii viticole, BBR beneficiaza de contributia unor somitati ai industriei, precum Simon Berry, Simon Field, Jasper Morris, Rebecca Lamont, etc

Jill Barth’s Blog

Castigator al celei mai inalte distinctii in 2016 pentru „Best writing” si „Best Overall wine blog”, Jill Barth este de fapt o scriitoare de nuvele de fictiune, care administreaza cu succes blogul L’occasion despre calatorii si mancare.

Scrie cu succes profile despre vinarii, hoteluri, restaurante, opiniile ei fiind scrise extrem de atragator pentru cititor.

Wine, food travel

Vindulge.com

Marea majoritate a blogerilor, desi unii dintre ei scriu articolele pe baza experientelor proprii, isi sustin postarile cu fotografii din baze de date, de pe net. Ei bine Wine Blog Awards premiaza si Blogul cu cele mai originale fotografii si video. In 2016 castigatoarea a fost Mary Cressler, care administreaza blogul Vindulge wine education, este somelier certificat la Court of Master Sommeliers, scriitor pentru Palate Press Online Wine Magazine, Food and wine contributor pentru Wine4.Me.

Si acum ca avem uneltele necesare, sa incepem sa ne construim o educatie in domeniul vinului. Spor la citit si la degustat!

 

Sursa: foodandwine.com

Sursa foto: Pinterest

Publicat pe

Nou pe Rafinat.ro! Via Sandu si vinurile sale nascute din pasiune

Înființată în 2001 de către Nicolae Sandu, crama Via Sandu a fost preluată de fiul sau Cornel, în 2006. Tot în aceeasi perioadă a fost stabilit și obiectivul de a face cea mai buna Crâmpoșie din Drăgășani. Via Sandu este o cramă de familie și prieteni, un loc primitor în care toată lumea este binevenităDrăgășani este bine-cunoscută atât pentru potențialul său de vinificatieprecum și pentru jovialitatea cramei Via Sandu.

Cu o intindere de 18,5ha si o productie anuala de 30.000L, aici puteti gasi vinuri cu caracterfăcute din pasiune pentru produs. Crama de dimensiuni mici este construita pentru o vinificare aproape artizanala, cu vinificatoare transformate din maceratoare de bere si instalatii de racire a laptelui adaptate pentru racirea vinului.

Primul vin imbuteliat lansat de Cornel Sandu in 2009, Cabernet Sauvignon – Via Baratia 2007, vin caracterizat de redactorii Vinul.Ro la vremea respectiva ca fiind „verde, salbatic, taninii verzi, foarte puternici avand o influenta violenta asupra gingiei”. Anul trecut, la a doua editie a concursului „Premiile de Excelenta Vinul.Ro”, Cornel Sandu a avut doua vinuri in concurs: unul a fost distins cu medalie de argint, iar celalalt a fost solicitat sa fie prezentat la studentilor de la Agronomie, pentru ca era purtator de „defect scoala”.

Noua gama de produse este net superioara si contine:

 

Sursa: vinul.ro, viasandu.ro

Sursa foto: viasandu.ro

Publicat pe

Top 10 cele mai bune marci de Sampanie din lume

Cand vine vorba de vin spumant, sampania este rege. Nu este nimic mai distractiv, festiv sau placut decat o sticla veche plina de bule delicioase. Si tocmai aceste bule dau sarm sampaniei, iar obtinerea pretioaselor bule fac viata grea vinificatorilor.

Șampania sau vinul de Champagne este un vin spumant produs prin procedee specifice regiunii Champagne din nord-estul Franței.

 

Stim, francezii sunt specialistii in sampanie! Asta e clar! Haide sa vedem insa care sunt cele mai delicioase bule plutitoare din paharele de sampanie. Topul ne prezinta cele mai bine cotate marci din lume in 2015 si este realizat de catre „Drinks Business”.

 

1. MOËT & CHANDON

 

Cu o cantitate de 30 milioane de sticle vândute anual, Moët & Chandon a devenit vinul neoficial al LVMH (gigantul de bunuri lux Louis VuittonMoët Hennessy).

Creat în anul 1869, Moët Impérial este sortimentul etalon al Casei Moët & Chandon. Şampania surprinde spiritul aristocratic, caracterul armonios şi stilul inconfundabil al brandului. 

Cu facilități moderne de vinificație, cantități mai mari de vinuri de colectie si cu noul proprietar al „pivnitei” Benoit Gouez in echipa, calitatea sampaniei la Moët continua sa se imbunatateasca. Si nu se asteapta surprize in ceea ce priveste liderul acestui top in anii urmatori.

2. VEUVE CLICQUOT

 

Portofoliul LVMH domină lumea Champagne, alături de sampania lor Brut Champagne, Veuve Clicquot, ocupând locul al doilea pe listă. Cu vanzari de peste 19 milioane de sticle pe an, are in compozitie 50% Pinot Noir, 30% Chardonnay și 20% Pinot Meunier. La fel ca Moët, nivelele de dozare ale vinului au scăzut, acesta stand 30 de luni pe drojdie. 

3.NICOLAS FEUILLATTE

Deși al treilea pe listă, Nicolas Feuillatte este sampania Nr.1 in Franta. Cu aproape 11 milioane de sticle vândute anual, marca a crescut semnificativ de la fondarea sa în 1976. Este, de asemenea, una dintre preferințele noastre personale.

4.G.H., MUMM

Acest produs Pernod Ricard, ca și cel al LMVH, a redus de asemenea nivelurile de dozare, concentrându-se asupra calității transmise de catre terroir fiecarei sticle.  Inca de la infiintarea sa in 1827, s-a imbunatatit continuu in ceea ce priveste metodele moderne de productie si imbuteliere. Daca este sa ne uitam putin in istoria lor, familia Mumm a pierdut intreaga avere, fiindu-i confiscata de statul francez. Motivul? Desi au trait mai mult de un secol in Campagne, inainte de primul razboi mondial, nu au devenit cetateni francezi.

5. LAURENT-PERRIER

Cu o compoziţie dominată de soiul Chardonnay, Laurent-Perrier Brut oferă o experienţă gustativă proaspătă, elegantă şi delicată, etalând constant calităţile şi spiritul casei. Melanjul ideal de Chardonnay 50%, Pinot Noir 35% şi Pinot Meunier 15% conferă vinului o prospeţime diafană. Caracterul sofisticat al strugurilor albi se combină perfect cu aromele fructate specifice celor două soiuri Pinot. Sticla de 75cl este învechită în pivniţă 43 de luni, deşi legea prevede o învechire de numai 18 luni. Procesul de învechire conferă echilibru şi prospeţime vinului, creând o armonie desăvârşită. Marca a înregistrat o creștere semnificativă a vânzărilor în ultimul deceniu, cu un salt de 10% între 2015 și 2016.

6.TAITTINGER

Din 2006, Taittinger a revenit în mâinile familiei și continuă să vândă peste 5,5 milioane de sticle pe an. Taittinger Brut Réserve este un blend inedit din struguri Chardonnay (40%), Pinot Meunier (55%) şi Pinot Noir, atent selectaţi din diverse podgorii cu renume, având în compoziţie vinuri maturate până când ating perfecţiunea. Procentajul ridicat de Chardonnay conferă o aromă elegantă şi un echilibru desăvârşit acestui sortiment tânăr de şampanie. Casa Taittinger produce sortimentul Brut în fiecare an, fără excepţie. Taittinger Brut Reserve respectă cu stricteţe tradiţia, pentru a oferi de fiecare dată aceeaşi experienţă gustativă desăvârşită amatorilor de şampanie. Taittinger a lansat recent un nou cuvée dulce, orientat spre multimile de petrecareti pana dimineata.

7.POMMERY

În anul 1874, Pommery a creat primul sortiment brut. De atunci, în fiecare an, stilul casei este dus mai departe respectând întocmai tradiţia, pentru a obţine un gust caracterizat de arome proaspete, elegante şi discrete şi un finish lung, subtil. Rafinamentul, perfecţiunea, tradiţia şi inovaţia sunt cuvintele care caracterizează cel mai bine stilul inconfundabil al acestui sortiment clasic. Pommery Royal Brut este un blend de 40 de vinuri atent selecţionate din regiunea Champagne şi are în componenţă trei soiuri de struguri: Pinot Noir, Pinot Meunier şi Chardonnay. 

Cu 259 de hectare de viță de vie și contracte cu producătorii din regiune, media anuală a vânzărilor Pommery este de doar 4,5 milioane de sticle, planificând să se concentreze mai mult pe piețele din S.U.A., Japonia și Australia. Eticheta a devenit extrem de recunoscută datorită ambalajului albastru strălucitor.

8.PIPER-HEIDSIECK

Proprietarul de pivniță Regis Camus eeste impreuna cu Heidsieck din 1994, supraveghind productia Heidsieck timp de aproape un sfert de secol. Amestecul dominant de Pinot Noir petrece 27-30 de luni pe drojdie, oferindu-i un gust bine echilibrat. Un alt favorit al nostru.

9.LANSON

Lanson Black Label Brut NV este de departe cel mai bine vandut cuvée al companiei, grație gustului său curat, revigorant și potențial de îmbătrânire. Evitarea obiectivă a fermentației lente menține vinul clar, în timp ce drojdia îmbătrânită timp de cel puțin trei ani adaugă complexitate texturată.

10.CANARD-DUCHENE

Deoarece a fost achiziționată de LVMH cu aproape 15 ani în urmă, Canard-Duchene a înregistrat doar rezultate pozitive, cu peste 4 milioane de sticle vândute anual. Fabricat cu 80% struguri roșii (Pinot Noir și Pinot Meunier), vinul are un corp mai complet și o structură proeminentă. Vinăria a suferit renovări serioase începând cu anul 2011, încercând să mențină practicile de vinificație mai ecologice.

Sursa: www.thedrinksbusiness.com, www.vinepair.com, www.wikipedia.com

Sursa foto: Pinterest

www.rafinat.ro

Publicat pe

Sfanta Maria, o ocazie de petreceri prelungite

Sfanta Maria Mare se apropie. In data de 15 August se sarbatoreste ziua celor peste 2,2 Milioane de romani. Dintre aceste persoane 1,8 milioane sunt doamne si domnisoare. Tinand cont ca va fi o zi libera, iar prin bunavointa statului chiar 2 zile libere se anunta un weekend prelungit, din 12-15 August.

Vremea se anunta perfecta pentru petreceri, cu sanse minime de ploaie si cu temperaturi in jur de 30 Grade.

Daca langa toate acestea adaugati si un cadou pentru doamnele sau domnii sarbatoriti, atunci se anunta un weekend memorabil. Si cum noi la asta ne pricepem cel mai bine, va propunem cateva variante de vinuri cadou pentru doamne:

Publicat pe

Ce este, cum se produce si cum se bea Tequila?

Nu stiu cate persoane au trecut pin viata fara sa bea un shot de Tequila. Multi au auzit de ea ca fiind o bautura specifica Mexicului. Nu stiu cati stiu ca aceasta bautura este reglementata prin lege si controlata de guvernul mexican.

Stiati ca?

Potrivit legii, Tequila se poate produce numai în statele mexicane Jalisco, Guanajuato, Michoacan, Nayarit și Tamaulipas. Majoritatea producției este însă concentrată pe o arie de 150 de kilometri în jurul orașului Guadalajara din Jalisco, arie care include și celebra localitate Tequila.

Tequila este o băutură alcoolică originară din Mexic. Istoria băuturii este incertă. Se consideră că tequila se prepara în Mexic, cu mult înainte de sosirea conchistadorilor spanioli în jurul anului 1520.

Numele pe care îl avea băutura atunci era „octal”, iar spaniolii au fost atrași de ea în momentul în care și-au terminat toate rezervele lor de băuturi tari. Băștinașii fabricau ‘tequila’ dintr-o plantă asemănătoare cu cactusul din familia Agavaceae.

Cum se produce?

Tequila se face din căpățânile de agavă albastră, pe care mexicanii le numesc piñas – ananași, dacă putem spune așa. Numele științific al plantei este Agave tequilana Weber var. azul. Ea nu este un cactus, ci se înrudește cu familia de care ține și crinul.

Piñas se recoltează manual, iar munca cere experiență și îndemânare. Dar și multă răbdare, pentru că o căpățână se pârguiește în opt sau chiar zece ani, timp în care acumulează un conținut de zahăr de minim 24%. Odată adunate, căpățânile sunt tăiate în bucăți și coapte în cuptoare chiar și 72 de ore. După aceea, piñas sunt zdrobite pentru a se extrage sucul, care e amestecat cu apă și lăsat la fermentat.

Când mustul de agave ajunge la o tărie alcoolică de 4-7%, mexicanii trec la distilat. Și o fac de două sau de trei ori, în alambicuri simple de aramă, până când alcoolul ajunge la o tărie de 55-60%, sau chiar mai mare, dacă distilatul urmează să fie pus la învechit.

Tipurile superioare de Tequila se înnobilează în butoaie de stejar care cel mai adesea au adăpostit înainte whiskey Jack Daniels.  Perioada nu e lungă, doar Tequila Premium ajungând să stea în butoaie mai mult de patru-cinci ani. Totuși unii producători ne tentează cu ediții rare puse la maturat in urma cu un deceniu.

Oficial, Tequila, așa cum este cunoscută astăzi, a fost produsă în secolul al XVI-lea. Consumul a crescut și în secolul al XVIII-lea a început producția băuturii în mod industrial. Primul producător oficial al tequilei, a fost José Cuervo, care, în 1758 a obținut de la regele Spaniei dreptul de a cultiva plantele necesare și de a produce și comercializa băutura.

Tequila a cîștigat importanță națională abia în timpul revoluției Mexicane, la începutul secolului al XX-lea, cînd a devenit un motiv de mîndrie și un simbol al identității naționale. Un alt moment de creștere al notorietății băuturii a apărut în perioada prohibiției, odată cu interzicerea importului de băuturi alcoolice din Mexic în Statele Unite.

Cum se bea?

Daca ai baut probabil ca stii, daca nu ai baut pana acum Tequila macar sa o faci in stil mare, cunoscand tot ce trebuie sa stii despre modalitatea corecta de a consuma aceasta comoara a Mexicului.

In mod traditional, cand bei Tequila folosesti un pahar de shot, inalt si ingust, numit caballito (‘cal mic’, ‘ponei’ sau tequillito). Capacitatea acestuia variaza intre 30 si 60 ml, in functie de stil, marime si fabricant.

Caballitos se numeau initial cuernito. Ele sunt varianta moderna a coarnelor de vaca sau de taur, scobite, din care se consumau tariile si care se foloseau in cantinas sau in fabricile de mezcal. Coarnele erau spalate, dar nu si aplatizate, pentru ca cel care le folosea sa nu le poata pune jos si sa stea la povesti. Intrucat erau disponibile numai cateva astfel de pahare, fiecare dintre cei ce le utilizau trebuia sa se grabeasca si sa inmaneze unei persoane din apropiere recipientul. In timp, coarnele au inceput sa fie aplatizate, astfel incat ele puteau fi asezate pe bar, iar clientii puteau socializa mai multa vreme ‘la un pahar’. Asa s-a ajuns la caballito din zilele noastre, care au inca forma ingusta si conica, dar perfecta pentru baut a coarnelor bovinelor.

Noul pahar oficial de Tequila seamana foarte mult cu paharul pentru vin: are picior inalt, iar cupa se ingusteaza in partea de sus, pentru a retine aromele. Paharele Riedel au o inaltime de 21 centimetri si o capacitate de 200 mililitri.

Prin urmare fie ca bem in pahar clasic traditional sau in pahar cu picior, ar fi bine sa uitam si de lamaie si de sare pentru cateva clipe si sa ne gandim la procesul indelungat de preparare al bauturii, la drumul lung din Mexic pana la noi si sa stam la taclale putin cu bautura asta. Sa o gustam. Rece, simpla fara gheata dar poate cateodata si la temperatura camerei pentru a-i descoperi si mai bine aromele. Dupa ce am descoperit-o sa avem la indemana si feliile de lime si sarea. Dar in ce ordine? Dupa umezirea zonei dintre degetul mare si aratator, se presara sare. Esti pregatit? Sare – Tequila – Lime. Dupa cateva glume cu prietenii, poate un dans, repeta!

Si daca am inceput cu traditia sa incheiem tot cu ea. Traditia spune ca in orice sticla adevarata de Tequila exista un vierme. Total fals! Desi unele sticle de mezcal contin un vierme, denumit gusano, practic o larva de fluture (Hipopta Agavis), autoritatile mexicane interzic introducerea oricaror insecte sau larve in sticlele de tequila. Si totusi de unde a aparut acest mit cu viermele? De la inventivii americani, care din dorinta de a creste vanzarile la un anumit produs, gasesc tot felul de artificii de marketing, doar mai bine ca ei nu stie nimeni sa vanda, nu? Si in cazul Tequila elementul de marketing a fost un vierme.

 

Sursa: Wikipedia

Sursa foto: Pinterest

  • CAMINO REAL – TEQUILA BIANCO SILVER 700ML

    75,00 lei TVA inclus
    Cumpara acum
  • CAMINO REAL – TEQUILA GOLD 700ML

    79,00 lei TVA inclus
    Cumpara acum
  • EL JIMADOR – TEQUILA BLANCO 700ML

    85,00 lei TVA inclus
    Cumpara acum
Publicat pe

Ce este Affogato?

Cu sufletul deschis marturisesc: sunt o dependenta iremediabila de dulce! Orice as face nu ma pot abtine. Si cum viata nu poate fi o cura de slabire permanenta sau o viata plina de restrictii, sa ne bucuram azi de ceva dulce.

Italienilor trebuie sa le multumim pentru multe: pizza, prosciutto, brânză de parmezan, practic orice sos de paste imaginabil, risotto, lasagna, tiramisu – si lista continuă! Dar italienii au mai multi asi în mânecă și este timpul să-i descoperim.

Care este ultimul pe lista deliciilor venite de la italieni? Affogato, cel mai nou desert-bautura.

Ca si cele mai bune delicii italiene, Affogato este o lectie de simplitate. În forma sa clasică, este căsătoria a două esențe delicioase: espresso și inghetata. Astfel, Affogato este soluția perfectă pentru dilema cafea sau dessert post-mâncare sau pentru scaderea glicemiei din mijlocul după-amiezii.

Cuvântul „Affogato” se traduce literalmente cu „înecat” în italiană, referindu-se la inghetata rece care este înecată de espresso fierbinte. Dar, în timp ce originea numelui este clară, originea desertului nu este atât de ușor de identificat. Dicționarul Merriam-Webster afișează prima utilizare cunoscută a cuvântului „affogato” în limba engleză în anul 1992, iar preparatul pare să fi câștigat popularitate si în S.U.A. Dar daca acesta a fost debutul preparatului pe piata americana, ultimii cinci ani au fost un boom, cu restaurante și cafenele mici, inspirate de italieni, care adăugau felul de mâncare la ofertele lor, fie în meniu, fie la cerere. Chiar și Starbucks a dezvăluit o serie de băuturi cu inspiratie Affogato  în vara anului trecut, la anumite restaurante.

La baza insa, Affogato-ul  perfect este menit să fie ușor și delicios, deci este mai puțin o rețetă si mai mult un stil de pregătire. În versiunea sa clasică, Affogato începe cu o singură bucată de înghețată de vanilie sau fior di latte într-un vas răcit sau castron mic. Scopul nu este acela ca espresso să topească imediat inghetata, dar să coboare pe margini și să  inunde partea de jos, asadar un pahar tinut la gheata in prealabil, ajută la realizarea acestui lucru. Doua shot-uri de esspresso (sau, în mod alternativ, o cafea foarte puternică făcută într-o presă franceză sau AeroPress) turnate direct peste inghetata și imediat servită.

In timp ce unii ar considera abaterea de la clasicul Affogato un sacrilegiu, cateodata merita sa faci o aroganta si sa incerci niste combinatii indraznete.

Pentru un Affogato plin de savoare incercati inlocuirea espresso-ului cu ulei de masline de calitate superioara – specialistii spun ca ar fi delicious, personal nici nu imi vine sa incerc.

Combinatiile acestea insa mi se par mult mai tentante: inlocuirea  espresso-ului cu un vin desert de Porto, PX Sherry, Marsala, or Recioto sau chiar amaro Fernet Branca sau Cardamaro. Sau pentru a imbraca desertul, incercati sa adaugati putine accente (dar putine, ca de la inceput am vorbit de simplitate) de fructe proaspete sau uscate sau citrice, migdale, fagure de miere sau biscotti.

Poate ca sunt eu mai clasica dar pefer varianta simpla care a facut din Affogato un desert in tendinte apreciat peste tot in lume.

Savurati!

Sursa: vinepair.com
Sursa foto: Pinterest

Si daca tot vorbim de Italia, iata o selectie de Vinuri si spumante